Skupina: Neregistrovaní

Zbraně, střelivo myslivost

Zobrazit kategorii

Odběr novinek

přihlaste se k odběru novinek a akcí a mějte náskok před ostatními.

289
Původně 289 kč

Říjnová výprava06.01.2018

Říjnová výprava

Tomáš Máčalík

Koncem října se mi naskytla příležitost navštívit malebný rybník zasazený do lesa nedaleko Kutné Hory. Revír se pyšní obsádkou trofejních sumců atakujících svou hmotností údajně až magickou stokilogramovou hranici. Cíl byl jasný! Nejsme přeci žádní troškaři!

První den jsem taťkovi, který je vášnivý vláčkař, dělal pouze doprovod. Během této doby, kdy zabroděný do pasu bičoval systematicky každý metr hladiny, jsem se snažil potrápit místní kapříky. Dle slov správce se zde vyskytuje pár kaprů s váhou nad 10 kg. Taková zdolaná ryba potěší vždycky, takže jsem plný elánu rozbalil pruty a zatraktivnil krmení. Sektor jsem si projezdil lodí a současně vyťukal olovnicí. K mému zděšení jsem zjistil, že v místech, která se zprvu zdála ideální (popadané stromy a převislé keře) je hloubka pouhopouhých 70 cm a dno s lehkým bahnitým nánosem. Ačkoli se to zdálo vzhledem k prudce se ochlazující vodě a mrazivé předpovědi šílené, jednu montáž jsem do těchto míst přeci jen položil. Druhou jsem položil do nejhlubšího místa v našem sektoru, kde byla hloubka asi 2,2m.

Na počáteční zákrm jsem zvolil směs Ultra Fish Pelet a Carpfood Mixu a vše důkladně zalil Euro boosterem Monster Crab. Říkal jsem si, že místní kapři budou na krmení s vysokým obsahem rybích mouček zvyklí. Na druhou stranu jsem se ale trochu obával toho, že mi to sbalí některý z místních dvoumetrových fousáčů a já tu za ním budu v loďce jezdit až do zámrzu. Tato obava se naštěstí nepotvrdila.

Celé odpoledne proběhlo bohužel na obou frontách bez sebemenšího kontaktu. Se soumrakem jsem konečně dostal pomalou táhlou jízdu na montáž umístěnou na mělčině. Okamžitě jsem naskočil do lodi a vyjel na volnou vodu ve snaze rybu dostat co nejdál od překážek. Kapr po cestě nabral jednu tenkou převislou větev, která ale naštěstí pružila, a tak si o ní háček nevyřízl. Po pár krátkých výpadech jsem ho tak mohl úspěšně podebrat. Šupinatý dlouhán měl lehce přes 8 kg, ale udělal mi velkou radost. Zobl si panáčka Diffusion boilies Oliheň&Pomeranč a 18 mm kuličky stejné příchuti doplněné o PVAčko s mikropeletkami. Tato kombinace nemůže celoročně chybět alespoň na jednom z mých prutů a přináší mi pravidelně pěkné ryby.

Kolem 9 hodiny večerní taťka s přáním bezesné noci odjel a já vyčkával na příjezd mého letitého rybářského parťáka Sajbyho. Mezitím se nad rybníkem usadila tak hustá mlha, že nebylo vidět ani na vzdálenost 3 metrů. Nikdy v životě jsem nic takového nezažil.

Noc ani mrazivé ráno kýžený záběr bohužel nepřinesly. Po snídani jsme stáhli sumčáky a střídavě zkoušeli ,,fousáče“ najít 20 cm gumovým ripperem. Bohužel bez úspěchu. Jak už to ale bývá, záběr přišel v tu nejnevhodnější chvíli. Tj. přesně v okamžiku kdy jsem se soukal ven z gumových broďáků. Chvilku jsem tancoval kozáčka na namrzlém mole, ale za okamžik jsem už v loďce zdolával dalšího pěkného šupináče. Bojoval velmi tvrdě, ale po několika dlouhých a prudkých výpadech skončil úspěšně v síťce podběráku. Ručička váhy se zastavila na 9 kilech což bylo vzhledem k délce 87 cm a silnému souboji trošku zklamání.

Nutno podotknout, že i druhý šupík přišel z mělčiny. Prut umístěný na hloubce stejně tak, jako pruty našich rybářských kolegů po celou dobu naší výpravy ,,mlčely“. Opět se mi potvrdilo, že je třeba zkoušet různá místa a hloubky a nikoli jen striktně dodržovat zažitá pravidla o podzimním chytání pouze v nejhlubších partiích.

Na tomto revíru máme spoustu ,,nevyřízených účtů“ a tak se sem za sumčími giganty někdy v budoucnu ještě určitě vypravíme!

S pozdravem
Co sežereš, nechytíš!
Za CT Kaluž a Tandem Baits CZ
Tomáš ,,Máča“ Máčalík

Jak hodnotí článek ostatní?